AvalehtKarjääriabi Töökeskkond ja töötajate rahulolu 6 soovitust, kuidas jagada töötajatele konstruktiivset tagasisidet
 

6 soovitust, kuidas jagada töötajatele konstruktiivset tagasisidet

6 soovitust, kuidas jagada töötajatele konstruktiivset tagasisidet

Kuidas on teie ettevõttes tagasiside andmine korraldatud? Kas jagatakse seda pidevalt või ainult üks kord aastas arenguvestluse raames? Uuringud on näidanud, et Eestis ei ole tagasiside andmine veel nii mugav ja elementaarne ning töötajad tunnevad sellest tihtipeale puudust. Pidev ja konstruktiivne tagasiside on aga töötajate jaoks oluline, et saada teada, kuidas neil tööalaselt läheb, mis vajaks veel arendamist ja milliseid tulemusi neilt oodatakse.

Lisaks on tagasiside jagamine tähtis ka ettevõtte tulemuste jaoks – kui juht hoiab pidevalt oma töötajate edusammudel ja murekohtadel silma peal, on võimalik kohe reageerides aidata kaasa paremate tulemuste saavutamisele ja hoida ära suuremate probleemide tekke.
Jagame 7 soovitust, kuidas anda töötajatele tagasisidet, et nad märkaks ja oskaks edaspidi vältida teatud murekohti ning samas inspireeriks neid saavutama veelgi paremaid tulemusi.
Räägi asjast ja ole konkreetne
Selleks, et jutuajamine ei läheks liiga laiaks ja töötajale ei tunduks nagu oleks tegemist põhjalikuma ja kaalukama vestlusega, too esimese asjana välja, millest ja miks soovid rääkida. Näiteks kui oled märganud, et töötaja vastab järjepidevalt kliendi kõnedele teisiti, kui ettevõttes ette nähtud, siis annagi talle tagasisidet, kuidas ta praegu seda teeb ja kuidas ta võiks edaspidi teha.

Kindlasti tasub selgitada ka suuremat pilti ehk millist kasu see ettevõtte või töötaja jaoks kaasa toob, kui ta proovib teisiti teha. Mida konkreetsemalt ja rohkete näidetega tagasisidet anda, seda praktilisem on see töötaja jaoks ja seda suurem on tõenäosus, et ta seda ka kuulda võtab.
Vaata läbi positiivse vaatevinkli
Tööturu- ja palgauuringust on näiteks selgunud, et ainult 43% Eesti töötajatest saavad hea töö eest tunnustust. Seetõttu on töötajatel palju meeldivam saada tagasisidet, mis on üles ehitatud positiivsele alusele. Alustades heast, on töötaja palju rohkem avatud ka parandusettepanekutele. Loomulikult ei tasu hakata kiidusõnu lihtsalt välja mõtlema, vaid lähtuda päriselt hästi tehtud asjadest.
Eelista suhelda silmast-silma
Saates tagasisidet e-kirja või sõnumina, võib tekkida kergemini möödarääkimisi ja töötaja ei pruugi saada sisust samamoodi aru nagu see algselt mõeldud oli. Kõige parem on võimalusel leida mõni vaiksem ruum ja rääkida nelja silma all. Siis on võimalik mõlemal osapoolel jälgida üksteise kehakeelt ja küsida vahetult ka vajadusel täpsustavaid küsimusi.
Ole siiras
Ükskõik, kas tagasiside on hea või halb, peab selle edastamisel jälgima, et see ei tunduks võlts. Toon, millega infot edastad peaks vastama kontekstile, et mitte ajada töötajat asjatult segadusse. Kui soovid kiita, siis näita seda ka vastavate emotsioonide abil välja. Kui jutu mõte peitub aga mõnes tegemata jätmises või eesmärkide mittetäitmises, siis väljenda omapoolset muret, mis näitaks, et teema on piisavalt tõsine, et seda käsitleda.
Anna võimalus ka töötajal rääkida
Konstruktiivset tagasisidet jagades veendu, et annad ka töötajale sõna ja võimaluse enda arvamust avaldada. Selline lähenemine näitab, et oled valmis kuulama, kuidas tema antud olukorda näeb ja tõlgendab. Samuti saab töötaja sellega võimaluse pakkuda ideid ja olla osa asja lahendamisest.
Jaga tagasisidet õigel ajal
Kui märkad, et töötaja tegi midagi väga hästi, siis püüa jagada talle kiitust vahetult pärast sündmuse toimumist. Sama kehtib üldjuhul ka veidi kehvema tagasiside puhul, kuid erandiks on vaid see, et kui tunned, et oled liialt emotsionaalne, tasub oodata, kuni oled „maha jahtunud“. Sel juhul suudad anda tagasisidet objektiivsemalt.

Tasub meeles pidada, et töötajad vajavad vahepeal kinnitust sellele, et nad liiguvad õiges suunas ja teevad mingeid asju väga hästi. Konstruktiivne ja vahetu tagasiside andmine on väga võimas tööriist, mida saab kasutada töötajate motivatsiooni hoidmiseks ja arengu toetamiseks, mis omakorda viib ka ettevõtet edasi.
Hinda artiklit:
Vastuseid kokku: 2  |  Keskmine hinne: 5
Hinda:

Lisa kommentaar
* Nimi
* E-post
* Tekst

Artiklite otsing