AvalehtKarjääriabiUudised ja artiklid
 

Uued artiklid

Alustava juhi 7 väljakutset ja kuidas nendega toime tulla

Palju õnne uue vastutusrikka ameti puhul! Juhiks saamine on samaaegselt kindlasti nii põnev kui ka veidi hirmutav. Kindel on see, et juhiks ei saada ainuüksi ametinimetuse muutumisega, vaid juhiks kasvatakse. See on hea võimalus areneda nii isiklikul...
6 p. tagasi |

Milleks ja kuidas luua meeskonnas peretunnet?

Oled ehk aastate jooksul pannud kokku meeskonna parimatest töötajatest ja usud, et see ongi eduvalem, mis aitab lennutada ettevõtte tulemused taevasse. Samas ei tohiks unustada, et ainuüksi õigel töökohal olevad õiged inimesed ei suuda üksinda tulemu...
3 näd. tagasi |

10 küsimust, mida töötajalt lahkumisintervjuu ajal kindlasti küsida

Töötajate edasiliikumine on loomulik nähtus tööturul – aastatega on keskmine tööstaaž märkimisväärselt vähenenud ja pikemat kui 5-aastast ühel kohal töötamist plaanivad praegusel ajal vähesed töövõtjad. Hea töötaja lahkumisel tuleb aga kiiresti te...
3 näd. tagasi |

6 sammu meeskonna kommunikatsiooni parandamiseks

Pole vast saladus, et tõhusas meeskonnasiseses kommunikatsioonis peitub ettevõtte edu võti. See aitab kõigil osapooltel teha oma hääle ja mõtted kuuldavaks ning muuta seeläbi töökeskkond kaasavaks, kus igaüks soovib anda oma panuse. Kui aga kommun...
kuu tagasi |

6 suurepärast alternatiivi suvepäevadele

Paljudes nii väikestes kui ka suurtes ettevõtetes on saanud traditsiooniks pidada suvepäevi. Tõenäoliselt seisavad aga tänavu paljud tööandjad küsimuse ees, kas ja kuidas üldse saaks töötajatele sel suvel midagi korraldada. Kuigi tervisekriisi tõt...
16. juuni 2020 |

Kuidas korraldada tulemuslik virtuaalne koosolek?

Praegune olukord maailmas on pannud proovile paljusid meeskondi. Kiiresti ja ootamatult tuli hakata kohanema kõigil – ka neil, kes polnud varem töötajate kodus töötamise peale isegi ehk mõelnud. Vajalik töö peab aga endiselt tehtud saama, seepärast t...
26. mai 2020 |

5 nõuannet töötaja virtuaalse onboardingu korraldamiseks

Uue töötaja esimestest päevadest ja nädalatest sõltub see, kas ja kui hästi ta uues ametis hakkama saab. Kuidas korraldada aga uue töötaja onboardingut, kui kontor on suletud ja kohtumine kolleegidega ei olegi võimalik? Kuigi Eestis ei ole virtuaa...
22. aprill 2020 |

JUHEND: Kuidas hoida kaugtööd tegevat töötajat motiveeritud ja kaasatuna?

Mitte kunagi varem ei ole nii paljud tööandjad kohustuslikus korras pidanud tegelema kodust töötamise võimaldamisega ja muutma senist töötamise viisi. Kaugtöö nõuab nii töötajatelt kui ka tööandjatelt pisut teistlaadi lähenemist kui igapäevaselt koos...
26. märts 2020 |

Avatud kontor tõukab inimesi kodus töötama

Avatud planeeringuga kontoris saavad töötajad harvem keskenduda, tunnevad end sagedamini väsinuna ning neid häirib privaatsuse puudumine. Ligi kaks kolmandikku (65%) töötajatest, kes töötavad avatud tööruumides, sooviksid aeg-ajalt töötada väljaspool...
18. märts 2020 |

6 soovitust, kuidas jagada töötajatele konstruktiivset tagasisidet

Kuidas on teie ettevõttes tagasiside andmine korraldatud? Kas jagatakse seda pidevalt või ainult üks kord aastas arenguvestluse raames? Uuringud on näidanud, et Eestis ei ole tagasiside andmine veel nii mugav ja elementaarne ning töötajad tunnevad se...
26. veebruar 2020 |

5 võimalust muuta sõbrapäev töökohal meeldejäävaks

Kuigi üldiselt seostatakse 14. veebruari armastuse ja romantilises suhtes olevate inimeste pühaga, on aastast-aastasse muutunud see järjest enam ka sõprade meelespidamise päevaks. Viibime ju tööl suure osa oma päevast, seega on täiesti loomulik, et k...
28. jaanuar 2020 |

4 ohumärki, et töötaja on läbi põlemas

Öeldakse, et töötajad on ettevõtte kõige väärtuslikum vara ja nende heaolu eest tuleb hoolt kanda. Kui neid ei oleks, kes siis viiks ellu ettevõtte asutajate unistusi? Hiljuti Palgainfo Agentuuri ja CVKeskus.ee poolt korraldatud tööturu-uuringust joo...
30. oktoober 2019 |

10 viga, mida hea juht endale ei luba

Ettevõtetes leidub väga erinevaid juhtimisstiile – on juhte, kes juhivad meeskonda hirmu abil, juhte, kes näitavad eeskuju ja neid, kes on võtnud eesmärgiks suunata töötajaid ise lahendusi otsima. Juhiks olemine ei ole kindlasti lihtne, kuid ameti va...
11. september 2019 |

5 võimalust korraldada suvine ühisüritus väikese eelarvega

Paljudes ettevõtetes on muutunud traditsiooniks korraldada meeskonnale väiksemaid ja suuremaid ühisüritusi. Kõige levinumad on näiteks iga-aastased suve- ja talvepäevad. Meeskonnaga koosolemine on oluline hea läbisaamise ja ühise arusaama loomiseks. ...
30. juuli 2019 |

Kuidas tulla toime toksilise töötajaga?

Peaaegu igas ettevõttes leidub vähemalt üks selline inimene – tööalaselt võib ta olla suurepärane spetsialist, kuid kelle suhtumine või väljaütlemised on alatasa negatiivsed ja tekitavad meeskonnas ebamugavalt pingelise õhkkonna. Siinkohal seisab juh...
12. juuni 2019 |

4 nõuannet, mis aitavad kaadrivoolavust vähendada

Igas ettevõttes tuleb suuremal või vähemal määral ette olukordi, kus osad töötajad soovivad edasi liikuda ning lahkuvad. Kui töötaja ettevõttest ära läheb, toob see lisaks teadmiste väljavoolule kaasa ka ajalise ja rahalise kulu. Praegusel tööturul l...
12. juuni 2019 |

5 meeskonda liitvat tegevust, mida kolleegidega proovida

On teada tuntud tõde, et kõik suured ja väikesed eesmärgid saavad teoks kõige kiiremini siis, kui töötajad tegutsevad nende nimel ühtse meeskonnana. Mida suurem on aga töötajaskond, seda raskemaks muutub ühise vaimu hoidmine. Kuigi paljudes ettevõtet...
18. jaanuar 2019 |

6 nippi, kuidas muuta koosolek produktiivseks

Kas oled viibinud kunagi sellisel koosolekul, kus kõik vaatavad tähtsa näoga seinal kuvatavat ettekannet, ent tulemust sel tegelikult pole? Või oled kimpus iganädalaste koosolekutega, kus Sul otseselt pole vaja osaleda, aga kuna teised ju on seal, kä...
26. september 2018 |

6 sammu ettevõtte kultuuri parandamiseks

Aina suurema tööjõupuuduse valguses on hakanud paljud tööandjad pöörama tähelepanu olemasolevate töötajate hoidmisele. Need, kes aga pole probleemi tõsidust veel mõistnud, riskivad suure kaadrivoolavuse ja väga keeruliseks kujunevate uute töötajate o...
20. juuni 2018 |

World Employer Branding Day 2018

Vii oma ettevõtte tööandja bränding uuele tasemele ja osale 25.-27.04.2018 Prahas toimuval konverentsil World Employer Branding Day! World Employer Branding Day toob kokku tööandja brändingu eksperdid üle maailma. Sul on võimalus õppida parimates...
23. november 2017 |

Kodukontoris töötaja 5 olulist isikuomadust

Kui meeskond töötab kodust, siis on oluline, et nad oleksid head ajaplaneerijad. Enda aja planeerimise oskus on oluline, ent kindlasti mitte ainus, mis teeb ühest kaugtöö tegijast hea meeskonnaliikme. On mitmeid isikuomadusi, millele õigel hetkel (nä...
23. oktoober 2017 |

5 inimtüüpi, kellele kaugtöö ei sobi

Kaugtöö – kullapott vikerkaare lõpus ja lahendus kõikidele muredele. Kas tõesti? Vahel tundub, et muust ei räägitagi, kui töötajatele kaugtöö lahenduste loomisest, paindlikust tööajast ning töö- ja eraelu tasakaalust. Jah, kaugtööl on väga palju plus...
6. juuli 2017 |

Edukate suvepäevade korraldamise võti

Suvepäevad – kes mõtleb vaheldust pakkuvale ja rutiinilõhkuvale ajale koos töökaaslastega, kes aktiivsetele meeskondlikele tegevustele, kes hea-parema söömisele, kes suvepäevadel avanevale võimalusele teha ajurünnakuid ja arutada ettevõtte strateegia...
15. mai 2017 |

Tööajal on sotsiaalmeedia kasutamine rangelt keelatud!

Nutiajastu võidukäik tõi tööturule ühe ootamatu tööd segava tegevuse – paarkümmend aastat tagasi ei olnud ei tänavapildis ega kontorilaua taga kuulda Facebooki sõnumiteavitusi. Eriti nooremate, hiljuti tööturule sisenenud generatsioonide seas, on sot...
26. aprill 2017 |

Kolm suurt ohtu kaugtöö tegemisel

Palju on räägitud kaugtöö võimaldamise kasulikkusest – töötajad on rahulolevamad, kontorikulud väiksemad ja tööandjal avaneb võimalus palgata spetsialiste sõltumata nende asukohast. Samas tekib alati küsimus kodukontoris töötavate inimeste produktiiv...
26. aprill 2017 |

Mida teha, kui tõbised töötajad ei taha koju jääda?

Kuidas saad aru, et külmetushaiguste hooaeg on alanud? Viies last lasteaeda, kus vaatab vastu jahmatavalt vähenenud koosseis mudilasi? Jah. Nähes punaste ninaotsadega inimesi ühistranspordis või linnatänavatel? Jah. Samuti piisab ka tööle minemisest ...
8. märts 2017 |

Kuidas tagada töötajate rahulolu piiratud ressurssidega?

Töövõtjate arv on kiirelt vähenemas ja maailma suurimad majandused seisavad peagi silmitsi tööjõukriisiga. Üha karmimaks muutuv võitlus talentide pärast on jõudnud juba ka Eestisse. Seda näitab nii igapäevaselt tugevnev palgasurve kui ka kiirelt kasv...
14. veebruar 2017 |

6 nõuannet, kuidas väheste vahenditega motivatsiooni kõrgel hoida

Kas seisad tööandjana silmitsi olukorraga, kus tahaks oma töötajaid igati motiveerida ja argipäevadesse vaheldust tuua, aga vahendeid uhketeks motivatsioonipakettideks lihtsalt ei ole? Loomulikult oleks väga rõõmustav, kui iga ettevõte suudaks pak...
9. detsember 2016 |

4 nõuannet, kuidas töötajaid lihtsasti tunnustada

Mida rohkem tunnevad töötajad end vajaliku ja hinnatuna, seda kvaliteetsemat ja paremat tööd nad teha tahavad. Teoorias lihtne. Kuidas aga seda saavutada? Rahulolu tõstmiseks on mitmeid meetmeid – näiteks rahalised preemiad, paindliku tööaja pakkumin...
9. detsember 2016 |

5 nõuannet, kuidas tuua töötajates välja nende tugevused

Meeskond, kes Sinuga töötab, on Sinu ettevõtte edu võti ja tähtsaim vara. See, kuidas Sa neid juhid, kui palju annad tegutsemisvabadust või toetust ning jagad tagasisidet, on eesmärkide saavutamisel määrav. Kui plaanid jäävad täitmata, võid süüdistad...
28. november 2016 |

7 põhjust, miks töötajad lahkuvad

Kas oled kuulnud väljendit, et töötajad tulevad ettevõtte pärast, kuid lahkuvad juhi tõttu? Kahjuks on arvatust lihtsam muutuda selliseks ülemuseks, kes lõhub hea meeskonna ja sunnib töötajaid mujale suunduma. Üldjuhul ei ole tegemist halva isiksuse,...
19. oktoober 2016 |

Kas ja kuidas töötajaid jõulude ajal meeles pidada?

 Juba novembri keskel kerkib juhtkonna koosolekutel üles teema,
kuidas ja kas üldse oma töötajaid sel aastal jõulude ajal premeerida. Et
ettevõtjaid aidata, pakume Teile näiteid elust enesest. Kombineerige enda
ettevõttele sobiv variant või l...
8. mai 2009 |

20 huvitavat lahendust, kuidas motiveerida oma töötajaid ilma palka tõstmata

On tekkinud väär arusaam, et rohkem raha võrdub õnnelikum töötaja. Selline väär arusaam võib raisata Teie, kui ettevõtte juhi, väärtuslikku aega, tulu ja töötajaid ning võib isegi seada ohtu Teie töö. Raha jääb küll alatiseks peamiseks motivatsiooniv...
5. juuni 2012 |

Mis maksab motiveeritud töötaja?

Töötasu on kompensatsioon töötajale tema poolt panustatud aja, teadmiste-oskuste, energia ning pühendumuse eest. Samas on töötasu ka hoob tööandjale, millega suunata töötajaid töötama soovitud viisil ning saavutama oodatud tulemusi ja eesmärke. Seega...
10. märts 2015 |

Töötajate sisemine motivatsioon ja lojaalsus sõltuvad vahetust juhist

Meeskonna juhi õlgadel seisab tohutu vastutus – tema tegevusest sõltub, kas töötajad saavad oma tööd nautida või rikub ta kogu töörõõmu. Just rahulolematus juhtimiskvaliteediga ja sagedased stressitekitavad olukorrad on need, mis kergitavad palgasoov...
8. aprill 2015 |

"Kas ainult palk motiveerib töötajaid?" ehk 6 sammu töötajate rahulolu tõstmisel

Palk on ja jääb vaieldamatult määravaks teguriks tööotsingutel, kuid kui rahaline tingimus on täidetud, lisanduvad töötajate rahulolu tõstmise ning motivatsioonitaseme hoidmise nimekirja mitmed lisategurid. Ei tohiks olla üllatav, et näiteks kehva si...
26. aprill 2016 |

Edu retsept

Suurem osa tippjuhtidest adub muutuste paratamatust. Nii mõnigi neist aga mõtiskleb: "Muudaks küll, aga nad hakkavad ju vastu". Ja kurb küll, hakkavadki.
Kogemused näitavad, et vastuseis uuendustele on väga laialt levinud. Isegi need, kes saavad mu...
8. mai 2009 |

Alluvad vajavad kiitust!

Sageli koonerdavad juhid oma alluvate kiitmisega; kui kõik on hästi, on see loomulik, rääkida tuleb ju ainult probleemidest. Meil on suur puudus positiivsest lähenemisest. Arvan, et üht-teist oleks meil üle võtta ameeriklastelt. Olles ka ise Ameer...
8. mai 2009 |

Firma juhtimisel keskendu peamisele

Peep Vain, Vain SMD juhatuse esimees, ÄP
Ettevõtte juht peab iga päev muretsema miljoni väiksema ja suurema asja pärast. Seejuures võivad ettevõtte tuleviku edu ja kasumlikkust mõjutavad faktorid tihti teadmata kaugusesse lükkuda.
Pealtnäha parado...
8. mai 2009 |

Kuidas valida head müügimeest!

Äripäev, Mati Ruul Vaadates arvukaid müügiesindajate otsimiskuulutusi lehtedes ja interneti personaliotsingu portaalides ning teiselt poolt ettevõtete tööpakkumisi, tekib küsimus, miks need kaks osapoolt kuidagi ühist keelt ei suuda l...
8. mai 2009 |

Kõrge palgaga tippjuhti raske üle meelitada

PostimeesTippjuhile on parim motivatsioon edukas firma ja väljakutset esitav töö, kõrge palgaga pole enam võimalik tipptegijaid ühest firmast teise üle meelitada.Paraku ei saa Eestis rääkida veel rikkusest ja vaevalt et tippjuht palgatöötajana lühike...
8. mai 2009 |

Distsipliin või motivatsioon?

Töötajate motivatsiooni suurendamiseks peaks neilt aeg-ajalt küsima, mida nad vajaksid selleks, et töötada efektiivsemalt. Küsimus ei peaks kõlama nagu "Mida sul on vaja, et olla õnnelik?", vaid pigem "Millistest tööriistadest, ressurssidest, suhtlus...
8. mai 2009 |

Töötajate pettused toovad suurt kahju

Aivar Kangust, ÄP Kuigi töötajate toimepandud pettused toovad ettevõtetele ning nende omanikele suurt kahju, ei pöörata sellele asjaolule endiselt kuigi palju tähelepanu.
Kindlasti pole võimalik saavutada olukorda, kus üldse pettusi ei toimu, kui...
8. mai 2009 |

Tööintervjuule on mitu alternatiivi

Mati Ruul OÜ MARU Konsul-tatsioonikeskus tegevdirektor Vaatamata üha suurenevale konkurentsile kvalifitseeritud tööjõu turul kasutab enamik juhte endiselt intervjuud kui põhilist vahendit valimaks endale töötajaid. Pole siis ka ime, et töölevõet...
8. mai 2009 |

Nüüd käsutan mina!

Saite just ametikõrgendust. Pärast õnnitluste vastuvõtmist selgub, et peate hakkama käsutama neid samu inimesi, kellega Te varem võrdsetena koos töötasite. Asudes tööle uuel võimutasandil, seisab Teil ees uus ja raske ülesanne - sõlmida olulisi uusi ...
8. mai 2009 |

Kuidas luua pika-aegne töösuhe heade töötajatega

Anneli
Liivmägi Keegi
tööandjatest ei saa kindlustada seda, et head töötajad neile igavesti truuks
jäävad. Eks igaühel ole õigus teha oma valikuid ja võtta vastu otsuseid elu,
töö, sissetulekute ja kas või arengu või toredate kollektiivsuhete ...
8. mai 2009 |

Juht või ettevõtja

Kuidas eristada liidrit administreerijast, kui juhtide seas leidub mõlemaid, küsib Eesti Päevalehe vastutav väljaandja Aavo Kokk.Eelmisel suvel Eestis käinud kirjanik ja ärifilosoof Charles Handy rääkis ühel üritusel kuulajatele põneva loo. Ta kirjut...
8. mai 2009 |

Tööpakkumise koostamise põhitõed

Tööpakkumise koostamise aluseks on tööanalüüs. Personaliotsing õnnestub kui teate, missugust inimest ja millisele ametikohale te vajate. Ärge võtke kuulutuse koostamise aluseks vanu kuulutusi. Nõuded kandidaadile ning töö iseloom võivad olla muutunud...
8. mai 2009 |

Koolitusmängud pakuvad tagasisidet

Kui koolitaja palub teil silmad salliga kinni siduda, siis ärge ehmuge - tegemist pole pimesikuga, vaid meeskonnatöö teemat sissejuhatava koolitusmänguga. Mäng pole ainult väikese inimese rõõm. Koolitusmängud on võitmas maailmas üha suuremat popu...
8. mai 2009 |

Esimest korda on ettevõtetel võimalus taotleda raha töökeskkonna parandamiseks

Alates 12. märtsist on kõigil kuni 49 töötajaga ettevõtetel võimalik taotleda Euroopa sotsiaalfondi raha oma ettevõtte töökeskkonna olukorra ja riskide uurimiseks ning hindamiseks. Taotlusvoorust toetatakse töökeskkonna riskianalüüsi ja ohuteguri...
2. aprill 2012 |

Artiklite otsing