AvalehtKarjääriabi Värbamine Kuidas koostada lööv tööpakkumine?
 

Kuidas koostada lööv tööpakkumine?

Hetkel on CV Keskuse mitu tuhat tööpakkumist. Kuidas paista nende seas silma? Mida selleks teha, et just Teie tööpakkumisele võimalikult palju kandideerijaid tuleks?

Järjest rohkem on ettevõtted silmitsi probleemiga, et nende poolt lisatud tööpakkumine ei saa piisavalt tähelepanu ning see omakorda toob kaasa kandideerijate vähese arvu. Seega üha olulisemaks muutub see, kuidas töökohta „serveeritakse“, milline on kuulutus, kas see tõmbab tähelepanu, on piisavalt atraktiivne, tekitab huvi, on informatiivne ja kas see kõneleb vastava kandideerijate sihtgrupiga, kellelt tähelepanu otsitakse. Kui Teie tööpakkumist tähele ei panda, olete lihtsalt raisanud oma aega ja raha.

Eriti oluline on teiste hulgast silma paista, kui Teid huvitavad talendid või oma ala professionaalid, kellel on tegelikult töö juba olemas või, kes aktiivselt tööd ei osti. Nad ei vaata igapäevaselt tööpakkumisi ja kui nad neid vaatama satuvad, otsivad nad midagi, mis eristuks massist, mis oleks põnevam, huvitavam ja tasuvam kui praegune töö. Hästi koostatud ja atraktiivse kuulutusega saate tööotsijatele maalida pildi uuest ja põnevast väljakutsest, mida tasuks lähemalt uurida.

Mida siis tasuks lööva tööpakkumise koostamise juures silmas pidada?

1. Huvipakkuv ja loov ametikoha nimetus

Ametikoha nimetus on esimene asi, mis silma hakkab. Arvestama peab sellega, et sarnase ametinimetusega pakkumisi on palju ja tööotsija ei pruugi kuulutust üldse avadagi, kui see ei tundu talle juba esmapilgul huvitav. Oleks hea, kui Te suudaksite ametinimetusega kandideerijates nii palju huvi äratada, et neil tekiks soov tööpakkumist avada. Ja kui Te juba alguses olete suutnud nimega põnevust tekitada, peate suutma ka töökirjelduse ning ettevõtte poolt pakutavaga huvi edasi üleval hoida.

2. Loov disain

Praegusel hetkel kasutavad ettevõtted suhteliselt vähe loovaid lahendusi tööpakkumise koostamisel. Tagasihoidliku kuulutuse ja väheütleva tekstiga ei suudeta kindlasti tööotsijates tekitada nii suurt huvi, kui oodatakse. Kiputakse unustama, et tegelikult müüakse ja reklaamitakse kandidaatidele oma ettevõtet. Seega tasuks mõelda selle peale ja natuke rohkem vaeva näha tööpakkumise kujundamisega. Piisab sellest, kui panna tööpakkumise raamistik ettevõtte värvitoonides, lisada taustapildiks ettevõttele omane pilt või sisestada tööpakkumise juurde mõned pildid firma tegevusest, toodetest. See annab tööpakkumisele kindlasti omapärasema mulje.

3. Sisu

Põneva väljanägemise ja huvitava ametinimetusega pakkumisel peab olema ka professionaalne ning asjalik sisu. Seega peaks tööpakkumine sisaldama võimalikult põhjalikku ettevõtte ja ametikoha tutvustust, kirjeldama ootusi kandidaadi suhtes ja loomulikult sisaldama pakutavat motivatsioonipaketti. Põhjalik sisu ei tähenda kindlasti pikka ja üldist teksti ettevõtte iseloomustuse kohta, vaid peab olema läbimõeldud ja sisaldama vaid olulist teavet. Tekst peab andma tööotsijale ettekujutuse ettevõtte olemusest ja pakutavast tööst. Järjest rohkem tuleb mõtleda ka selle peale, et tööpakkumistes ei saa esitada kandidaatidele ainult nõudmisi, vaid tuleb põhjalikult kirjeldada ka seda poolt, mida ettevõttel on kandidaadile pakkuda. Seega ettevõtted peavad järjest rohkem ennast müüma hakkama, et oma ala professionaale ligi meelitada.

4. Video

Üks alternatiivsetest ja kõige visuaalsematest meetodidest tööpakkumise sisestamisel on video kasutamine. Kandidaadid saavad väga hea ettekujutuse ettevõtte meeskonnast, sisekliimast, tegevusest, töökeskkonnast jne. Samuti ei ole see meetod kallis. Vaja on ainult töötajad, kes oleksid valmis ettevõttest video tegema ja jagama oma positiivseid kogemusi ettevõttes töötades. Lisaks kõigele oleks video-tööpakkumine hea reklaam ettevõttele.

5. Sotsiaalmeedia

Uue personali värbamisel tuleks kasutada kõiki võimalusi. Seega, kui on võimalus oma kuulutust jagada Facebookis või Twitteris, siis tehke seda. Mida rohkem inimesi kuulutust näeb, seda parem on! Kaasates sotsiaalmeediat tööpakkumise levitamiseks, soodustab see nn soovitusvõrgustike kasutamist: kui tuntakse sobivat inimest pakutavale ametikohale, saadetakse pakkumine edasi. Loomulikult peab see tööpakkumine vastama eelpool mainitud nõudmistele - olema atraktiivne, põnev ja omama ka huvitavat sisu.

6. Võistlused või mängud

Olenevalt ametikohast võib kandidaate ligi meelitada ka erinevate võistluste või auhindadega. Lihtsam on seda kindlasti teostada teenindusvaldkonnas, aga miks mitte ka mujal, kui on olemas hea idee. Selline lahendus on samal ajal ka ettevõttele reklaam, nii et pakutav idee peab olema tõesti köitev ja hästi teostatud.

Mida aeg edasi, seda rohkem muutub tööpakkumine ettevõtte visiitkaardiks või reklaamiks. Lohakalt, pealiskaudselt ja kiirelt koostatud tööpakkumisele ei tasu oodata suurt kandideerijate arvu. Siinkohal ei saa ettevõtted teha etteheiteid väheste kandidaatide puhul ei tööostijatele ega tööportaalidele, vaid enne tuleks mõelda, mida saab ettevõte ise ära teha, et oma tööpakkumist võimalikult huvitavaks ja atraktiivseks muuta. Samuti peaksid tööpakkumised järjest rohkem hakkama sisaldama informatsiooni selle kohta, mida ettevõtetel kandidaatidele pakkuda on. Seega, tooge välja kõik oma trumbid ja sobilikud kandidaadid on garanteeritud!

CV Keskuse värbamiskonsultant Renita Käsper

Tutvu ka CV Keskuse TOP 10 tööpakkumistega >>

Hinda artiklit:
Vastuseid kokku: 0  |  Keskmine hinne: 0
Hinda:
         

Lisa kommentaar
* Nimi
* E-post
* Tekst

Artiklite otsing