AvalehtKarjääriabi Värbamine 7 põhjust, miks Sinu tööpakkumine ei tööta (nii hästi kui võiks)
 

7 põhjust, miks Sinu tööpakkumine ei tööta (nii hästi kui võiks)

7 põhjust, miks Sinu tööpakkumine ei tööta (nii hästi kui võiks)

2021. aastal kavatseb otsida endale uusi töötajaid 73% tööandjatest ja tööpakkumiste arvud on praeguseks juba taastunud tervisekriisile eelnenud kuude tasemele. Seega on töövõtjatele hulganisti valikuvõimalusi juurde tulnud, kuid seeläbi on omakorda kasvanud ka konkurents parimate töötajate tähelepanu püüdmisel.

Toome Sinuni värbamisekspertide poolt kokku pandud nimekirja levinud vigadest, millele tasub kindlasti enne tööpakkumise avaldamist pilk peale heita, et koostada efektiivne ja töötav tööpakkumine.
1. Pealkiri ei kõneta

On ainult kaks varianti – kas tööpakkumise pealkiri paneb tööotsijat sellel klõpsama või ei. Nii lihtne see ongi.

Selleks, et saaksime jagada ideaalse pealkirja retsepti, analüüsisime 2021. aastal avaldatud tööpakkumisi ja selgus, et lühikese (1 – 3 sõnast koosneva) ja selge pealkirjaga on võimalik tööpakkumise vaatamiste arvu pea kahekordistada.

Seega soovivad tööotsijad saada kohe aru, mis tööpakkumisega on tegu ning liiga lennukad, pikad ja keerukad pealkirjad vähendavad märkimisväärselt tööpakkumise vaatamiste arvu.

2. Tööpakkumine on vale kategooria all

Tihtilugu unustatakse ära, et kategooria valimisel tuleks lähtuda pakutava töö sisust ehk ametikohast, mitte valdkonnast, kus ettevõte tegutseb.

Näiteks koka jaoks mõeldud tööpakkumine jääb paratamatult vale kategooria all õigele tööotsijale märkamatuks, sest paljud tööportaali kasutajad on tellinud endale automaatse teavituse, mis hoiab neid kursis ainult enda poolt valitud valdkonna tööpakkumistega.

Seega valides tööpakkumisele õige “kodu”, aitab see jõuda ka õigete tööotsijate silme ette.

3. Pole mõeldud mobiilivaate peale

Rohkem kui pooled tööportaali kasutajad eelistavad sirvida tööpakkumisi käigu pealt mugavalt enda nutitelefonis. Selleks, et nutitelefonis jääks tööpakkumine ilusti loetavaks, optimeerib tööportaal ka pildina lisatud tööpakkumise ümber tekstiks, mida saad tööpakkumise sisestamisel kergesti muuta.

Siinkohal on ülioluline pöörata aga tähelepanu sellele, et ka sisestatud tekst oleks korrektselt üles ehitatud ja kõik oluline oleks tekstis välja toodud. Pea meeles, et kandideerimine on siiski suur samm, mida ei tehta kergekäeliselt – seega peab tööpakkumisel olema selgelt välja toodud nii pakutava ametikoha sisu, vajaminevad oskused, kuid ka hüved ja boonused, mida tööandja pakub.

4. Tööpakkumine näeb välja nagu üks suur sasipundar

Pealkiri on ühes keeles, sisu teises; valitud tööpakkumise põhi on ühes keeles, tööpakkumise tekst teises; kirjavead hüppavad igas lauses silma ja liigsed reavahed venitavad tööpakkumise kunstlikult pikemaks; tööülesanded on toodud välja läbisegi erinevates keeltes; ühe tööpakkumise all otsitakse tegelikult inimesi erinevatele ametikohtadele – need on vaid mõned näited sellest, mis võivad tekitada tööotsijates segadust või tõugata neid vastu võtma otsust antud kuulutuse lugemisest lihtsalt loobuda.

Seega tasub üle vaadata, kas Sind ennast selline tööpakkumine kõnetaks.

5. Tööülesanded pole piisavalt selgelt välja toodud

Uue töö otsimine või vahetamine on töötajate jaoks elumuutev otsus, seega ootavad nad tööpakkumiselt võimalikult täpset infot oma tulevaste tööülesannete kohta. Napp tööülesannete kirjeldus võib esiteks tõmmata ligi ebasobivaid kandidaate ning teiselt poolt hoida kandideerimisest eemale soovitud töötajaid.

Samuti tekitab tihtipeale arusaamatusi keeleoskuste reaalne vajadus uuel töökohal. Vahel lisatakse mõned keeled niisama “igaks juhuks” tööpakkumisel välja toodud nõuete alla, kuid see ei ole sugugi mõistlik. Tööotsija, kellel on võimalik samaväärse ametikoha puhul valida, millisesse ettevõttesse kandideerida, valib pigem selle, kus on nõudmised väiksemad.

Soovitame koos erinevate oskuste ja teadmiste nõuetega tuua välja ka näiteid, mis olukordades neid teadmisi vaja läheb. Näiteks keeleoskuste puhul saab kirjeldada, kui palju ühte või teist keelt igapäevatöös võib vaja minna – siis oskavad ka potentsiaalsed kandidaadid hinnata oma oskusi paremini.

6. Tööpakkumises pole otsitavaid märksõnu

Ka tööportaali otsingut kasutatakse guugeldamisele sarnaselt ehk otsitakse märksõnadele vastavaid tööpakkumisi. Selleks, et jõuda võimalikult paljude tööotsijate silme ette, tasub jälgida, et valdkonnas levinud ja antud ametikohal vajalikud märksõnad oleksid kindlasti tööpakkumise tekstis mainitud.

7. Tööpakkumiselt puudub palgainfo

Puudulik info palga kohta on peamine põhjus, miks jäetakse kandideerimine pooleli. Ka 2021. aasta tööpakkumiste statistika näitab, et palgainfoga tööpakkumised saavad keskmiselt 66% rohkem kandideerijaid. Seepärast soovitame kindlasti tuua tööpakkumisel välja palgavahemiku, mis näitab, missugust palka on antud ametikohal võimalik teenida.

Tegemist ei pea olema ühe konkreetse numbriga, vaid palgavahemikuga, sest arusaadavalt oleneb nii töö sisu kui seeläbi ka palk leitava töötaja oskustest ja teadmistest.

Kui vajate personaliotsingutel abi, siis pöörduge julgelt meie kogenud värbamisekspertide poole.
Hinda artiklit:
Vastuseid kokku: 0  |  Keskmine hinne: 0
Hinda:

Artiklite otsing