AvalehtKarjääriabi Töökeskkond ja töötajate rahulolu Kuidas tulla toime toksilise töötajaga?
 

Kuidas tulla toime toksilise töötajaga?

Kuidas tulla toime toksilise töötajaga?

Peaaegu igas ettevõttes leidub vähemalt üks selline inimene – tööalaselt võib ta olla suurepärane spetsialist, kuid kelle suhtumine või väljaütlemised on alatasa negatiivsed ja tekitavad meeskonnas ebamugavalt pingelise õhkkonna. Siinkohal seisab juht raske olukorra ees – kas leppida selle inimese “eripäraga” heade töötulemuste nimel ja näha kõrvalt teiste töötajate moraali langemist (ja isegi töölt lahkumist) või võtta midagi ette selleks, et säilitada positiivne ja produktiivne sisekliima.

Jagame Sinuga nelja sammu, mida tuleks raske olukorra lahendamiseks astuda.
Tunnista endale, et probleem eksisteerib
Teekond asja lahendamise suunas algab arusaamisest, et midagi vajab parandamist. Kui kuuled ise mitmendat korda töötaja suust põhjendamatult negatiivset tagasisidet või tekib teistel kolleegidel temaga alatasa omavahelisi sõnasõnelusi, siis tuleb sellele kohe reageerida. Mida kauem murekoha olemasolu tunnistamist enda jaoks edasi lükkad, seda suuremaks ja pikemaajalisemaks muutub kahju ettevõtte jaoks. Lõppkokkuvõttes ei kannata ainult meeskond, vaid üldine tööandja maine, sest jutt ebameeldivast sisekliimast liigub palju kiiremini kui ükski juht seda sooviks.
Räägi toksilise kolleegiga ja pange reeglid paika
Selleks, et anda töötajale märku, et tema käitumine ei ole sobilik, tuleb võtta aeg ja istuda temaga üks-ühele laua taha maha. Anna ise tagasisidet tema käitumisele ja küsi tagasisidet ka tema käest. Uuri, kuidas läheb tal väljaspool tööelu, kas ehk põhjustab sapisust märkamatult ülisuureks kasvanud töökoormus või mõjutab tema emotsionaalset seisundit hoopis mingi muu rahaline kohustus. Püüa olla aus, avatud ja taktitundeline, kuid samas ka piisavalt otsekohene andmaks mõista, et selline käitumine ei saa kauem jätkuda. Kindlasti tee omalt poolt eeltööd ja too kohtumise käigus näiteid olukordadest, mis tekitasid Sinus või teistes ebamugavust. Ja mis kõige tähtsam – pange paika konkreetsed reeglid, mida ootad, et kolleeg edaspidi suhtlemisel järgiks.
Rakenda katseaeg
Loomulikult ei juhtu üldiselt suured muudatused kohe üleöö. Seetõttu anna kolleegile pärast toimunud arutelu kindlaks määratud aeg ja jälgi, kuidas tema käitumine muutub või ei muutu. Anna enda poolt töötajale katseaja jooksul pidevalt konstruktiivset tagasisidet ning ole ajutiselt teatud määral mentori ja suunaja rollis. Samuti ära unusta küsida pidevalt tagasisidet ka teistelt meeskonna liikmetelt, et olla kursis nende olukorra tunnetusega.
Otsusta, kas teie ühine teekond jätkub
Kui katseaeg saab edukalt läbitud ja tundub, et ka edaspidiseks on olukord rahunenud, väga hea. Kui mitte, siis on aeg rakendada tõsisemaid meetmeid, mis kaitseksid meeskonna ja ettevõtte huve. Keerulise olukorra lahendamine nõuab julgust otsuseid langetada ja kindlasti ei tohiks jääda lootma, et ehk laheneb tekkinud probleem aja möödudes iseenesest.
Hinda artiklit:
Vastuseid kokku: 0  |  Keskmine hinne: 0
Hinda:

Lisa kommentaar
* Nimi
* E-post
* Tekst

Artiklite otsing