2023-08-23 14:48:55

Õiget suhtumist ei saa õpetada: restoran LaBocca lugu parimate inimeste leidmisest

18.09.2025

Juba Julia Child, Ameerika legendaarne kokk ja telepersoon, ütles, et inimesed, kes armastavad süüa, on alati parimad inimesed. Tundub, et restoran LaBocca olemus ongi üles ehitatud sellele lihtsale tõele – armastus toidu vastu ühendab nii külalisi kui ka töötajaid.

Pealinnas südasuvel uksed avanud Itaalia restoran LaBocca hakkas meile CVKeskus.ee’s silma juba kevadel, mil otsiti toidukohta uusi töötajaid. LaBocca üks omanik ja teeninduskultuuri eestvedaja, Eesti restoranimaastikul tuntud teenindusguru Rain Tunger, koos meeskonnaga usub, et head restoranikogemust ei loo ainult menüü või interjöör, vaid kõige enam inimesed, kes seal töötavad.

Kui meil tekkis CVKeskus.ee’s idee teha LaBocca meeskonnaga lähemalt tutvust, saime kiirelt selgeks, et sealne seltskond ja idee eristub teistest eelkõige oma lähenemise poolest. Siin ei viljele fine dining’i ranget etiketti, vaid pigem vabamat, sõbralikku ja kodust teenindust. Külalisi ootavad suured ja maitseküllased portsjonid mõistliku hinna eest; hubane õhkkond, mis meenutab Itaalia pererestorani, ja tiimitööle tuginev teenindus, kus üks tellimuse võtab, teine toob joogid ja kolmas toidud.

““Inimesed“”

Eelnev kogemus pole kõige tähtsam

Restorani meeskonna loomisel võeti teadlikult suund sellele, et eelnev kogemus pole kõige tähtsam. LaBocca värbamismoto on midagi uut, kõlades: „Tule nagu oled“. Oluline on töötahe ja soov õppida – oskused omandatakse kohapeal koolituste ja praktika käigus, sest oskusi saab õpetada, aga suhtumist mitte. Kõige olulisem CV, mida kandidaat esitab, on tema hoiak ja töötahe. „Meie meeskond koosneb noortest, keda juhendame ja arendame oma standardite järgi. Kõige olulisem väärtus, mida ootame, on suhtumine – õige hoiakuga saab üles ehitada kõik ülejäänu,“ räägib LaBocca turundusspetsialist Silver Ambur.

Omanikutunne ja motivatsioon

Töötajate hoidmiseks ja motiveerimiseks on oluline, et nad mõistaksid, miks asju tehakse ja mis on neist endale kasu. LaBoccas toetatakse seda nii boonuste kui ka avatud suhtluskultuuri kaudu. Eesmärk on, et iga töötaja tunneks end pereliikmena ja annaks oma panuse ühise eesmärgi nimel.

Sealjuures rõhutatakse tiimitööle: kui üks teenindaja on „trammis“ ja laudadega on palju tööd, siis hüppavad teised appi. See loob usalduse, ühtekuuluvustunde ja tõhusa töökorralduse. „Kõige tähtsam on, et kõik aitavad üksteist. Päeva lõpuks just see üksteise aitamine tagab meeskonna toimimise,“ kinnitab Ambur.

““Sisekujundus“”

CV-sid laekus nii palju, et kõiki ei jõudnud isegi läbi vaadata

LaBocca avamise ettevalmistuste käigus oli vaja kiiresti leida terve meeskond – alates köögijuhist kuni teenindajateni. „CVKeskus.ee kogemus oli väga positiivne – tööportaali süsteem on loogiline ja kliendihaldur meeletult abivalmis. Leidsime läbi portaali nii  köögijuhi, vahetusvanemad, kui ka kõik kokad ning teenindajad - ja seda kõigest ühe kuuga,“ ütleb Ambur.

Nõudlust töökohtade vastu aitas suurendada ka aktiivne meediapildis olemine, mis tõi kaasa rohkelt kandidaatide CV-sid. „Meil oli neid nii palju, et kõiki ei jõudnud isegi läbi vaadata,“ meenutab Ambur.

Eriline tunne juba enne avamist

Iga ettevõtte taga on inimesed, kes annavad endast rohkem, kui neilt oodatakse. LaBoccas on selleks inimene Timo - restorani juhataja, kellel on sellel alal tervelt 15 aastat kogemust. Tema väsimatu töö ja pühendumus aitasid restorani käivitada. „Timota ei oleks LaBocca täna see, mis ta on,“ rõhutab Ambur.

Küsimusele, millal tekkis tunne, et „meil on siin koos midagi erilist“, vastab Ambur: „Tegelikult juba enne avamist.“ See ütleb palju – õigete inimeste ja õige suhtumisega sünnib meeskonnast rohkem kui lihtsalt kollektiiv.

““Inimesed“”

Soovitus teistele tööandjatele

LaBocca kogemus näitab, et heade inimeste leidmiseks ei piisa ainult töökuulutuse avaldamisest. Tuleb olla nähtav ja silmapaistev – nii CVKeskus.ee tööportaalis kui ka laiemalt meedias. Mida rohkem räägid oma tegemistest ja väärtustest, seda enam tunnevad potentsiaalsed töötajad huvi sinu juurde kandideerida. Samuti tasub rõhutada ettevõtte väärtusi – inimesed otsivad tänapäeval tööd, kus on lisaks palgale olemas ka tähendus ja arenguvõimalused. See loob tugevama sideme tööandja ja töötaja vahel. Kõige olulisem õppetund on aga lihtne: oskusi saab õpetada, kuid õiget suhtumist mitte. Motivatsioon, töötahe ja õige hoiak on need, mis jäävad, ning just neisse tasub tööandjal investeerida.

LaBocca lugu on ehe näide sellest, kuidas uue restorani sünniga luuakse korraga nii uus maitseelamus linnakaardile kui ka tugev tööandja bränd.

CVKeskus.ee on uhke, et sai olla (ja on ka täna) osa LaBocca teekonnast!