2023-08-23 14:48:55

Kuidas kasutada sotsiaalvõrgustikke töö leidmiseks?

16.06.2016

Enamik inimesi teab, et parim viis töö leidmiseks on kasutada internetis pakutavaid võimalusi. Internetis on Sul võimalik eksponeerida oma CV-d tööportaalides, saata seda tööpakkujatele, kandideerida sobilikele tööpakkumistele ning teha online´s jooksvalt muudatusi oma CV-s ja kaaskirjas. Kuid lisaks on võimalik kasutada ka sotsiaalvõrgustikke tööotsinguiks. Siin on Sulle mõned ideed:

LinkedIn

LinkedIn, võib öelda, on spetsialistide ja ettevõtete kataloog. Nii eraisikud kui ka ettevõtted kasutavad LinkedIn-i võrgustike loomiseks, töö otsimiseks, värbamiseks, ettevõttete otsinguks ja tütarettevõtete leidmiseks. Kui Sinul veel ei ole LinkedIn-i kontot, siis peaksid selle kindlasti tegema. Siin on mõned näited, kuidas kasutada LinkedIn-i töö leidmisel.

1. Oma LinkedIn profiil tuleks võimalikult põhjalikult täita, sest nii suureneb võimalus, et Sind märgatakse ja Sinuga ühendust võetakse.

2. Firma otsing – üks parimaid viise LinkedIn’i kasutamiseks on siis, kui Sa oled huvitatud mõnest konkreetsest ettevõttest. Sa teed soovitud ettevõttele otsingu ja loodetavasti leiad mõne tuttava inimese, kes on seotud selle ettevõttega. Lisaks sellele, et Sa näed ettevõttega seotud inimeste kontakte, on Sul võimalik leida informatsiooni uute värbamiste, ettevõtte staistika ja vabade tööpakkumiste kohta.

3. E-post – kui Sind koondatakse või soovid lihtsalt leida uut tööd, siis võid saata kirja oma LinkedIn-i tuttavatele ja anda teada, et oled tööd otsimas. Kindlasti leidub kedagi, kellel on just pakkuda tööd või saad kasulikke kontakte, mis firmas uut tööd saada võiks.

4. Twitteri postitus –võimaldab lisada vestlusi Sinu Twitteri kontolt. Nii, et need, kelle ei ole Twitteris kontot, saavad näha Sinu Twitteri postitusi ka LinkedIn-is.

5. LinkedIni mobiilne funktsioon– võimaldab otsida ja vaadata profiile, luua uusi kontakte. Kasuta seda, et hoida oma tööotsingut aktiivsena.

Twitter

Twitter on sotsiaalvõrgustik, mida nii tööotsijad kui ka ettevõtted kasutavad erinevatel viisidel ja otstarvetel, sealhulgas ka töö otsimiseks ning pakkumiseks. Twitteri puhul on parim see, et Sul on võimalus kontakteeruda inimestega ühiste huvide alusel ja ka nende inimesega, keda Sa ei tunne. Suurepärane võimalus võrgustiku loomiseks! Siin on Sulle mõned ideed:

1. Baasvõrgustik – tuleb võtta ühendust nende inimestega, kes on seotud Sulle sobiliku ettevõtte või tegevusalaga. Kui keegi vaatab või tunneb huvi Sinu profiili vastu, siis tasub vaadata samuti selle inimese profiili. Näiteks võib just see inimene töötada ettevõttes, kus sooviksid ka Sina töötada või vähemalt on võimalus, et see inimene tunneb kedagi, kes on seotud selle ettevõttega.

2. Kasuta professionaalselt kasutajaprofiili ja täida oma profiil põhjalikuma informatsiooniga oma eriala kohta. Lisa link oma CV kohta. Kui lood omale Twitteri konto just töö otsimiseks, siis veendu, et Sinu Twitteri konto näitaks Sind sellisest küljest, et oleksid uuele potentsiaalsele tööandjale võimalikult atraktiivne. Veendu, et Sinu konto oleks piisavalt informatiivne - põhjalik elulugu, link CV-le, Sinu blogide URL-ile jne.

3. Tee ennast nähtavaks ja leitavaks. Firmad on hakanud kasutama Twitterit uute töötajate leidmiseks, kasutades selleks Twitteri otsingut. Too välja märksõnad või fraasid, millega tööandja võib Sind leida.

Facebook

Väga paljud frmad kasutavad tänapäeval Facebook´i, seda nii oma toodete, teenuste reklaamimiseks, kampaaniate korraldamiseks kui ka tööpakkumiste avaldamiseks.

1. Kui Sa otsustad kasutada Facebooki töö leidmiseks, siis tuleks oma profiil üle vaadata ja otsustada, millist informatsiooni enda kohta soovid avaldada uuele potentsiaalsele tööpakkujale ja millist mitte. Kindlasti tuleks piirata piltide avaldamist, sest pildid räägivad nii mõndagi. Ära lisa pilte, mis võivad jätta halva mulje tulevasele tööandjale. Sama kehtib postituste kohta. Kindlasti mõtle enne, kui Sa midagi postitad või kommenteerid.

2. Lihtsaim viis kasutamaks Facebooki töö leidmisel, on oma staatuse uuendamine, kus Sul on võimalus kirjeldada oma olukorda ja seda, mida Sa otsimas oled.

3. Facebook sisaldab tööotsija jaoks väga palju tööalast informatsiooni, näiteks võib vaadata erinevate ettevõtete profiile ja nende poolt pakutavaid tööpakkumisi. Samuti tellivad ettevõtted reklaami Facebook´i konkreetse postitsiooni otsingu tarbeks.

4. Sa võid teha tööotsinguid iseloomustava pildi koos üldise informatsiooniga ja paluda sõpradel seda levitada. Pildil oleks informatsioon Sinu oskustest ja kogemustest ning kontaktiks tehtud eraldi sobilik e-post, kuhu firma saab Sulle kirjutada.