AvalehtKarjääriabi Tööotsing 3 saladust kandidaadi nõudmiste kohta
 

3 saladust kandidaadi nõudmiste kohta

3 saladust kandidaadi nõudmiste kohta

Eesti tööturg on viimaste aastatega läbinud tohutu muutuse ning teekond tundmatusse jätkub. Töökohti tekib pidevalt juurde ning kuna Eesti tööjõud on vähenemas, peaks värbamisprotsessi kaalukauss vajuma pigem tööotsijate poolele. Kindlasti ei tohi aga jääda mugavustsooni, kuna head töökohad juba riiulile vedelema ei jää. Kui tahad jõuda igal kandideerimisel esimeste sekka, pead meelde jätma mõned kriitilised salanipid. 
1. Paremat tööd otsi tööd tehes.
Kurb aga tõsi, kuid töötuna on Sul tunduvalt väiksemad võimalused haarata oma unistuste töökoht. Uuringud on näidanud, et kandidaat, kes on olnud töötu enam kui 6 kuud, on värbajatele tunduvalt ebaatraktiivsem. Paratamatult tuleb elus ette ootamatusi ning töö võib kaotada ka igati osav töötaja. Kuidas siis käituda, et Sinu CV-st ei torkaks silma mõni tööauk?

Vabatahtlik töö kõlab sotsiaalselt vastutustundliku teona, mis näitab tulevasele tööandjale, et Sinu süda on õiges kohas ning oled aktiivne. Vabatahtlike töid on erinevaid ning mõistlik oleks leida koht, mis oleks seotud Sinu soovitud töö valdkonnaga.

Praktika kõlaks nagu üliõpilastele, kuid sellest ei tohiks end lasta heidutada. Praktika tuleb Sulle eriti kasuks kogemuste hankimisel oluorras, kus kavatsed vahetada oma eriala.

Ettevõtlus näitab nii aktiivsust kui julgust astuda vastu väljakutsetele. Ettevõtja elu ei ole sugugi kerge ning taoline punkt Sinu CV-s näitab stressitaluvust ja julgust võimaluste tekkimisel neist ka kinni haarata.

2. Sinu isiklik fännklubi.
Mida rohkem on Sul “fänne”, seda usalduvsäärsemana näid. Olgu nendeks siis varasemad kolleegid, ülemused, äriparnerid, kes kõik on valmis andma oma soovituse ning huvituvad Sinu tegemistest. Nii tobe kui see ka ei tundu, siis ei loe ainult CV-s mainitud soovitajad, vaid ka sotsiaalmeedias levivad soovitused. Tänapäeva värbamine kaasab endasse ka kandidaadi sotsiaalelu kontrollimise - see on ju ikkagi üks lihtsamaid võimalusi piiluda professionaalse kardina taha ning vaadata, kas kandidaat on suutnud endast lihtsalt kauni kuvandi tekitada või on ka tegelikkuses tal toetajaid ning “fänne”, kes ka reaalselt huvituvad tema tegemistest.

3. Sind ei olegi sotsiaalmeedias?
Võid ju püüda vastuvoolu ujuda ning streikida sotsiaalmeedia tredide vastu, kuid kes tahaks palgata mässajat? Nii nagu eelmises punktiski kirjas, on sotsiaalmeedia osa tänapäeva värbamisest ning sealt puudumine tekitab tulevases tööandjas mitmeid kahtlusi. Parem mitte anda võimalust negatiivsete emotsioonide tekkimiseks. Loomulikult ei pea Sinust saama sotsiaalmeedia sõltlane, kes paljastab oma elu iga pisidetaili, kuid tagasihoidlikult pildil olek ei tee kindlasti halba.


Vabatahtliku töö pakkumistele heida pilk peale siit »
Hinda artiklit:
Vastuseid kokku: 0  |  Keskmine hinne: 0
Hinda:
         

Lisa kommentaar
* Nimi
* E-post
* Tekst

Artiklite otsing