2023-08-23 14:48:55

Millal tasub saata kandidaatidele kodutöö?

23.07.2018

3 põhjust, miks kandideerimisega mitte viivitada

Olete otsimas oma meeskonda uusi liikmeid ja mõtlete, kas saata potentsiaalselt sobivatele kandidaatidele ka kodutöö?

Kindlasti soovitame arvestada sellega, et tihe konkurents tööturul võib tekitada olukorra, kus kandidaat osaleb mitmel konkursil korraga – ühes nõutakse kodutööd, teises mitte. On tõenäoline, et mida varajasemas staadiumis lisaülesandeid antakse, seda väiksemaks kahaneb tööotsija huvi antud tööpakkumise vastu.

Vastates järgmistele küsimustele, saate otsustada, kas on kandidaatidele kodutöö saatmine mõistlik:
1. Otsite väga spetsiifiliste oskustega töötajaid?

Kui tegemist on näiteks programmeerija või disaineri ametikohaga, siis sellisel juhul võib kodutöö täitmise palumine olla täiel määral õigustatud. Muidugi tasub mõelda, kas oleks ehk võimalik kodutöö asemel paluda kandidaatidel saata hoopis näidiseid oma varasematest töödest.

2. Kas kandidaatidele jääb piisavalt aega kodutöö tegemiseks?

Sageli paluvad tööandjad potentsiaalsetelt sobivatelt kandidaatidelt kodutöid, mille tähtajad on väga lühikesed, kuid mahud kohati päris suured. Kuna tööotsijad on tihtipeale ka töötavad inimesed, siis ei jää neil midagi muud üle, kui näpistada aega öötundidest või nädalavahetustest, et kodutööd ikkagi õigeks ajaks valmis saada.
Mida mahukam on kodutöö, seda rohkem peaks jätma aega ka valmistumiseks. Loomulikult, kui soovitakse saada vaid mõnelauselisi vastuseid, on võimalik need kiiresti kokku panna, kuid mahukate uute projektide väljamõtlemine või programmide kirjutamine võtab kindlasti rohkem aega ja planeerimist kui vaid pool tundi mõnel õhtupoolikul.

3. Kas värbamisprotsess muutub lõputuks teekonnaks?

Tööandjad soovivad teada, kas nende väljakuulutatud tööpakkumisele reageerivad väärt oskustega ja nende ettevõttesse sobivad töötajad. See on kõik õige – tulebki aru saada, kas oskused ja ootused ühtivad. Sellegipoolest korraldatakse vahel kandidaatidele mitmete kodutöövoorudega kadalippe, mille puhul juhtub tihti see, et kandidaadid leiavad hoopis mõne muu väljakutse.

Tasub meeles pidada, et kodutöid ei tohiks kunagi paluda esitada vaid ettekäändel, et ammutada neist uusi ja väärt ideid, kuidas oma toodet/ teenust paremaks teha, vaid ikka selleks, et saada aimu, kas teie ootused ja potentsiaalse tööotsija oskused kohtuvad seal, kus vaja.