AvalehtKarjääriabi Artiklite arhiiv Nii suunad Sina juhti!
 

Nii suunad Sina juhti!

Kunagi ei kuula juht, seda mida Sul öelda on. Sul on kõrini selle lootusetu majaka juhtimisstiilist! Võib-olla oleks aeg juhtimine ise üle võtta? Panna juht oma pilli järgi tantsima? Õpi selgeks suhtlemiskunst ja varsti näed Sa, et juht kuulab Sind. Pisut taktikat ei tee paha.

Enamalt jaolt võib Sinu ja juhi koostöö olla täiesti meeldiv. Sa koged, et Su ideed löövad läbi, et Sind kuulatakse ära ja võib-olla Sul õnnestub käivitada see projekt, mida Sa juba ammu oled soovinud.
Järgnevalt mõningad nõuanded, kuidas Te jõuaksite paremini edasi, kuidas Teid enam ära kuulataks ning kuidas saaksite võidelda, selle vastu, et Teist üle astutakse.

Kui Sa tahad juhti suunata pead Sa kõigepealt õppima juhtima iseennast. Esiteks pead Sa õppima:
1. Sa ei saa muuta teisi inimesi.
2. Igal asjal on vähemalt kaks poolt.
3. Asjal on alati mitu lahendust isegi sel juhul, kui see on keeruline.

Inimestevaheline suhtlemine koosneb vaid 7% sõnadest ja sõnumist, 28% ohetest, häälest, tämbrist, kõne valjusest ja selgusest. Ülejäänud 65% moodustab kehakeel, miimika ja pilkkontakt (silmside).
See tähendab, et Sa pead kehakeelt harjutama ja põhjalikult järele mõtlema nende faktide ja liigutuste üle selleks, et Sinu sõnum jõuaks vastuvõtjani.

› Sa pead sügavalt uskuma sellesse sõnumisse, mida esitad. Näita üles innukust, kuid jää asjalikuks. Ära muutu liialt emotsionaalseks. Kui oled liialt emotsionaalne ja esitad liiga palju fakte, siis on näha, et eriti mehed ei võta Sind tõsiselt. Nad tunnetavad oma abitust kõigi nende emotsioonide ees ja asuvad kaitsepositsioonile ning suhtlemine katkeb.

› Ära mängi ohvrit ega märtrit. Kui esimest korda ei õnnestu, siis proovi uuesti selle asemel, et ringi käia ja ennast haletseda.

› Kui Sa pead ülemusele mingit asja esitlema või ettepanekut tegema, siis too kõige pealt välja positiivsed küljed. Ära alusta nii: See on keeruline, ma ei tea, kas ma saan hakkama, kuid

› Kui Sa võtad üles raske teema, siis anna vastaspoolele järelemõtlemisaega pärast seda, kui oled oma jutu lõpetanud. Kui Sa aga räägid ikka edasi, siis upub ülemus sõnade voolu ja asub kaitsepositsioonile. Suhtlemine katkeb jälle. Ära karda teha pause. Need ei ole alati piinlik vaikus vaid mõtlemisaeg.

› Vastuta oma käitumise eest. Ära aja ülemuse ees süüd teiste kaela, ega sellepärast Sind rohkem ei kuulata. Vastupidi. Sa pead ise hoolitsema selle eest, mida Sul öelda on.

› Kasuta juhi suhtes taktikat. Kui Sa soovid juhiga kokku saada, siis lepi eelnevalt aeg kokku. Ära ütle: Nüüd pean ma Teiega rääkima. Kui juht on meessoost, siis tõenäoliselt muutub ta väga rahutuks ja mõtleb, mis see küll olla võiks ja asub siis kaitsepositsioonile.

› Anna eelnevalt teada, kui palju aega vajad. Kui sekretär ütleb, et juhi päev on pingline, siis vali teine päev.

› Tee põhjalikke ettevalmistusi. Räägi, mida Sa tahad oma jutus puudutada ja miks. Ära kaldu teemast kõrvale. Küsi meelsasti neilt kollegidelt, keda Sa usaldad, nõu. Katseta erinevate argumentide ja väljendusviisidega. Kui Sulle sobib, siis harjuta rollimängu koos oma kolleegiga.

› Ära mõtle eelnevalt välja ühtegi valmislahendust. Kaasa juht lahenduse otsimisse. Mõtle välja alternatiivid. Kui asi puudutab läbirääkimisi, siis ära kõhkle küsida mõtlemisaega. Lõpeta vestlus kokkuvõtte ning võib-olla ka järelduse tegemisega, selleks et vältida teievahelisi arusaamatusi.

› Ära karda kritiseerida juhi eelistusi. Kui Sa oled saanud uue juhi, siis tutvu kõigepealt tema juhtimisstiiliga, nii et oleksid ette valmistatud. Küsi teiste käest, kuidas juht kohtumistel käitub. Mida ta peab tähtsamaks ja kuidas?

› Ära kiirusta juhiga tutvuma. Sa vajad aega, et teda tunnetada ja pinda sondeerida, enne kui hakkad ennast kehtestma.

› Jää iseendaks ja usalda oma intuitsiooni. Avatus on naiste tugevus, kuid võib kergelt meie nõrkuseks muutuda, kui me seda teadlikult ei kasuta. Ära ütle kõike välja ja teadvusta endale seda, mida ütled. Ole avameelne, kuid jäta eraelu oma teada.

Allikas: www.sekretar.ee

Artiklite otsing