AvalehtKarjääriabi Artiklite arhiiv Neli põhjust, miks võiks iga ala spetsialist teada, mis on turundus
 

Neli põhjust, miks võiks iga ala spetsialist teada, mis on turundus

Enam kui 14 aastase rahvusvahelise kogemusega turundusekspert ja EBSi turunduse õppetooli lektor Toomas Danneberg toob välja neli põhjust, miks turundusalased teadmised aitavad igas valdkonnas läbi lüüa.

Turundusalase spetsialiseerumisega inimesel on lai valik karjäärivõimalusi

Isegi kui töö ei ole otseselt turunduse valdkonnast, on turundusalased teadmised laialdaselt rakendatavad. Turundusmõtleja Peter Fisk on ettevõtete juhtide tausta uurides leidnud, et kõige suurem osakaal on juhte, kellel on just turundusalane haridus ja töökogemus ehk inimesed, kellel on kõige ülevaatlikum pilt kogu ettevõttest – alustades klientidest ning lõpetades investorite ja omanike eesmärgiga luua väärtust kõikidele osapooltele.

Turundus muutub aina olulisemaks ka mitteärilistes organisatsioonides

Nii poliitika-, kultuuri- kui ka heategevusvaldkondades muutub turunduse roll aina olulisemaks. Igal organisatsioonil tuleb oma klientidele ja tarbijatele pakkuda paremat elamust ja kogemust, mis tooks juurde uusi soovitajaid ja kliente. Selle saavutamiseks aga on vaja tunda oma valdkonna turgu ja enda unikaalsust. Strateegilise turunduse abil luuakse eristuvus enda ja konkurentide vahel. Eelis on just nendel ettevõtetel ja organisatsioonidel, kes omavad teadmist ja kogemust, kuidas ennast turul ja tarbijate teadvuses positsioneerida.

Turundusteadmistega inimesed suudavad julgelt ise oma äri alustada, juhtida või arendada

Turundusalase spetsialiseerumisega inimesed omavad ülevaadet kogu ettevõttest. Neil on teadmised kliendisuhetest, strateegilisest turundusest, tarbija käitumisest ja ettevõtte majandamisest. Need teadmised annavad igale tulevasele ettevõtte loojale või -juhile tugeva baasi oma äri alustamiseks.

Strateegiline turundus on ettevõtte igapäevase tegevuse alus

Strateegiline turundus loob baasi ja lähtekoha kogu turundusetegevusele, sealhulgas kommunikatsioonile ja reklaamile. Ent kui varem pole paigas ettevõtte eristuvus ja positsioneering, on reklaam vaid õnnemäng. Kahjuks tegelevad väga vähesed Eesti ettevõtted strateegilise turundusega ja endiselt peetakse olulisemaks sõnumeid, kui reaalse väärtuspakkumisega tegelemist. Eesti ettevõtted peaksid julgemalt turundusteemaga tegelema. Ettevõttesse tuleks leida just neid inimesi, kellel on õige suhtumine ja teadmistepagas turunduses.
 

Hinda artiklit:
Vastuseid kokku: 0  |  Keskmine hinne: 0
Hinda:
         

Lisa kommentaar
* Nimi
* E-post
* Tekst

Artiklite otsing