Kas tunned, et tahad karjäärimuutust, kuid vajaksid selleks täiendavaid teadmisi? Või oled just uue töökoha saanud, kuid sooviksid rohkem oskusi enda paremini rakendamiseks? Estonian Business Schooli turunduse õppetooli juhataja professor Katri Keremi sõnul on üha enam inimesi majanduslanguse varjus hakanud mõtlema enda teadmiste täiendamisele ning haridustee jätkamisele. Praegu on selleks just õige aeg.
Kui Eesti kõrgharidussüsteem läks üle Bologna süsteemi 3+2 õppele, langes magistrantide arv märgatavalt. „Kiire majanduskasvu ajal kujunes paljude inimeste karjäär juhuse tahtel nii, et omandatud haridus ja tehtav töö ei pruukinud olla päris hästi kooskõlas. Kuna majandus oli tõusuteel ning tulevik paistis helge, siirdusid paljud noored ülikooliõpingute ajal või kohe pärast õpingute lõppu tööpostile – tihti tegelikult omamata antud töökohale vastavat kvalifikatsiooni. Kui nüüd tekib vajadus hakata vaatama uue töökoha järele, tuleb ilmsiks, et analoogsetele positsioonidele kandideerimisel on üks eeldusi vastav haridus, sageli just magistritasemel,“ rääkis Kerem.
„Bologna 3+2 süsteemi vaikimisi eelduseks on, et ainult viieaastane õpe annab täieõigusliku kõrghariduse. Kolmeaastase bakalaureuseõppe järel koolist lahkujad jätavad seega haridustee justkui pooleli. Kui bakalaureusetasemel õpitakse erialast valdkonda tundma ning lähenetakse valdkonnale laiemalt, siis magistriõpe on sihipärane ja fokusseeritud teadmiste omandamise viis, mille diplom kinnitab inimese erialast kompetentsust. Kvaliteetne magistrikraad annab tööalase enesekindluse nii inimesele endale kui ka teatud garantii tema tööandjale,“ selgitas Kerem.
Katri Kerem usub, et magistriõpingute üheks olulisimaks osaks on kaasõpilaste ja õppejõudude omavaheline kogemuste vahetamine. „EBSis töötades olen aru saanud, et see koostöövõrgustik, mille tudeng ülikooliõpingute ajal saab, saadab teda tema professionaalses elus veel kaua. Kuna EBSi magistriõpe on korraldatud õhtu- ja kaugõppena, on koolis palju magistrante, kes on tulnud tagasi kooli pärast pikka pausi. See tähendab, et inimeste taustad ja kogemused on väga erinevad. EBSi magistrandid on suures osas juba keskastmejuhid ning spetsialistid, kes õpingute käigus õpivad palju ka üksteiselt,“ arvas Kerem.
EBSi õpe on praktikakeskne ning tööturu vajadustele vastavalt kohanev. Ülikoolil on head kontaktid ettevõtetega ja palju vilistlasi, kes on valmis praktikutena oma kogemusi ning teadmisi tudengitele jagama.